torsdag den 14. april 2011

Min sensitive søn og sorgen over farfar

For små 2 måneder siden døde min sensitive søns farfar pludseligt. Det var en meget voldsom oplevelse for os alle, som du kan læse mere om her på siden.

Min sensitive søn snakker meget om farfar. Han savner ham og kan blive voldsomt vred og ked af det over hans død.

Der er gået lidt tid, men i hans barnesjæl føles det meget intenst. Jeg ved godt, at han tager længere tid om at bearbejde det og at sorgbearbejdningen sker i etaper.

Den anden aften ville min sensitive søn have mig til at love, at vi til næste efterår kunne købe en raket og skrive på den "Farfar, jeg savner dig" og skyde den til himmels nytårsaften. Jeg lovede ham, at hvis det er muligt at finde en raket, hvor vi kan skrive på og gøre det uden at risikere, at nogen kommer til skade - så skal jeg nok hjælpe ham med at finde den raket.
-->

Det er en anelse foruroligende for min sensitive søn oplever også, at han kan mærke sin farfar - siger han. Han kan mærke sin farfar, når han skal sove og min sensitive søn mener, at han kan se sin farfar i et hvidt neutralt lys om natten.

Jeg er ikke særlig spirituelt anlagt, men jeg har læst en artikel om indigobørn..

Nu vil jeg se det an i forhold til den næste tid. Min søn er inderligt overbevist om, at han ser sin farfar. Jeg vil ikke røre ved den forestilling eller ødelægge det fine i hans overbevisning for der er ingen tvivl om, at det hjælper min sensitive søn i sorgbearbejdningen.
-->