torsdag den 7. april 2011

Min sensitive søn har fået den flotteste udtalelse

Det er forår. Tiden er let og lys. Der er mange ting at glæde sig over. Min sensitive søn fik sit vidnesbyrd fra skolen i går. Det får de 2 gange årligt.

Sidste vidnesbyrd fra efteråret 2010 var godt, men dette vidnesbyrd er det bedste vi har set endnu. Min sensitive søn kan ikke prale med at være den hurtigste eller bedste til fodbold. Sådan er hans verden bare. Det kan i perioder  være lidt svært, når flere af vennerne i klassen er vilde med fodbold.

Til gengæld beskrives min søn på følgende måde af klasselærer og matematiklærer "X er en dejlig og kærlig dreng, som elsker at lege med sine klassekammerater. Han er en meget høflig, venlig og udadvendt dreng der besidder en høj grad af empati overfor sine klassekammerater og de voksne i skolen og sfo´en. Han udviser større fortrolighed i forhold til de voksne, der er omkring ham i skolen og fortæller nu mere, hvad der fylder for ham - flot X.

I det faglige standpunkt var der en lang række delområder af emner indenfor hvert fag, der blev krydset af i 4 rubrikker. I dansk havde min sensitive søn krydset i den bedste rubrik i alle fag. Han har rykket sig fra at være en middellæser til nu at ligge i den bedste ende i klassen med hensyn til læsning.

I matematik ligger han nu enten i middel eller over middel i de fleste områder. For et halvt år siden lå en del af de faglige områder lidt under middel.

Vi er meget stolte og glade herhjemme! Efter alle kampene, nederlagene, sejrene og træningen er det nu resultatet for min sensitive søn. Han kan ikke bryste sig af at være den hurtigste til fodbold, men han har til gengæld fået fundamentet i forhold til at udnytte hans empati/sensitivitet og faglighed i den retning han ønsker, når han bliver ung/voksen. Jeg skriver dette med tårer i øjnene - for hold da op - hvor har kampen været lang og sej!