lørdag den 26. februar 2011

Min særligt sensitive børn farfar er død

Og verden er faldet sammen om ham. Min søns farfar døde ganske uventet for 2 dage siden. Alt har været kaos i min særligt sensitive søns univers lige siden. Han glider ind og ud af sorgen. Han græder højlydt og hulker, er vred, har brug for at blive holdt om og så leger han videre.

 Han spørger så meget til forløbet, at mit hoved er ved at sprænges. Det er svært at være mor til en så sansende og sensitiv søn i en så sorgfyldt peride, der fortsat må betragtes som en akut fase. Min mand er taget hjem til sin fars hjemegn for at ordne de praktiske. Jeg står alene tilbage med 3 børn, der alle er i sorg og det viser sig på forskellige måder. Det er simpelthen så hårdt. Lige nu handler det om ren overlevelse og aftensmaden består af pizza og juice. Ren junk og ren overlevelse.


Min særligt sensitive søn har den mest udadreagerende reaktion. Det er også den reaktion, der dræner mig fuldstændigt for energi, men jeg forsøger af bedste evne at lytte til ham og være der. Åh, hvor er han dog bare ulykkelig. Og nej, min kære dreng. Jeg kan ikke, uden at lyve, love dig, at jeg aldrig dør. Desværre.