mandag den 21. februar 2011

Min særligt sensitive søn har fået en ny ven

Min særligt sensitive søn har igennem nogle måneder fået kontakt og leget med en dreng fra hans børnehave som han legede meget med dengang. Hans lillesøster er min yngste datters bedste veninde og igennem disse to små piger har min særligt sensitive søn fundet sammen med storebroderen.

Det er en ren fornøjelse at se. De har leget sammen 7-8 gange siden november. De går desværre ikke i samme skole, men bor meget tæt på hinanden og går til spejder samme sted. De leger så godt sammen og vi støtter op omkring venskabet så meget vi kan. Det gør den anden familie også så det er dejligt. Min særligt sensitive søns ven er også en følsom dreng, der tænker meget over tilværelsen, er vild med spejderlivet, lege med lego, kælke, svømme, spille wii, lege udenfor og ikke mindst være fuldstændig fascineret af DR´s programmer om Store- og Lillenørd. De kan se dette program på nettet sammen helt opslugte for dernæst at gå ud og lave de fælder der blev vist i programmet. Nu er min søn blevet inviteret med i sommerhus til sommer så det er jo en fornøjelse.


Min særligt sensitive søn har ogås ytret ønske om at han gerne vil lege med en anden dreng fra hans gamle børnehave. Det er jo ikke sikkert, at det bliver en lige så stor succes, men det er værd at støtte op omkring, når han selv ønsker det! Det er ikke til at komme udenom. Vi havde besøg af hans nye ven i går og de legede en hel søndag, hvor de bl.a. var nede at kælke uden vi hørte andet end at de hyggede sig rigtigt meget.