søndag den 2. januar 2011

Samsynsproblemer - hvad er det?

Det kan jeg næsten fristes til at spørge efter min søn netop har afholdt 2 ugers juleferie, hvor han har læst rigtigt meget. Han er i gang med hans sværeste bog nogensinde "Sporløst forsvundet" hedder den.
En bog på 150 sider uden billeder. Han læser dagligt et kapitel på 8-10 sider på en halv time.
Det er en fornøjelse og jeg kan næsten glemme hvordan vi sad i starten og han hakkede så meget i det, at jeg troede, at han aldrig ville lære at læse, men det gjorde han. Vi fastholder stadig træning af koncentration og fokus. Det kan stadig knibe en anelse med at holde punktet med øjnene i bogen efter en vis tid og det skal fortsat trænes, men det går langt bedre. Det er en ren fornøjelse. Jeg troede aldrig vi ville nå så langt.


Og ikke et eneste nedsmeltningsanfald har vi haft i ferien på trods af løse sengetider. Han har haft 4 legeaftaler med forskellige og det er gået rigtigt godt.

Godt nytår.