lørdag den 20. november 2010

Min sensitive søn har besøg af sin bedste ven

Min sensitive søn har haft en fantastisk dag. Vi har haft besøg af vores gode venner og deres børn. Vi har været 19 personer til en rigtig hyggelig eftermiddag med boller, kage og kaffe. Min sensitive søns bedste ven har han kendt siden han blev født. Det er en af mine gode veninders søn. De er næsten lige gamle og de har kendt hinanden siden de blev født. De ses mellem 2-4 gange årligt og de kalder sig hinandens bedste venner.
Min søn havde glædet sig i flere dage til de kom. Min sensitive søns storebror er også gode venner med min venindes ældste dreng. Nu har min veninde taget begge drenge med hjem til dem - en køretur på ca. 1 time herfra. Så henter min sensitive søns far begge sønner i morgen eftermiddag. Så har de haft et døgn sammen og det kan de begge leve højt på længe.

For at min sensitive søn kan udholde sådan en heftig weekend med mange sanseindtryk og omgang med mange mennesker kom han direkte hjem fra en børnefødselsdag i går, der varede til kl. 18.00. Der er han træt og har brug for fred og ro. Så kom han tidligt i seng for at han kan klare at være sent oppe i aften. Jeg ved, at drengene selv får lov at bestemme hvor sent de går i seng netop fordi de skal have lov til at lege med deres venner så meget de kan nå, da de først ses igen til næste år.

I løbet af den næste måned har min søn 3 soveaftaler med kammerater. I løbet af den sidste måned har han selv efterspurgt soveaftaler, hvilket vi tolker positivt, da det betyder, at han har fået mere energi og overskud selvom det er november.

Det er dejligt at se efter nogle dage, hvor min søns øgede sensitivitet satte os på noget af en opgave.