søndag den 24. oktober 2010

En god bog om sanseintegration

Da jeg i sin tid begyndte at researche efter relevant litteratur om sanseintegration stødte jeg på en del forskellige bøger og hæfter. Jeg tror, at jeg har læst alle relevante bøger på markedet og kan derfor klart anbefale nogle frem for andre.
Det er vigtigt, at de anbefalede bøger her på bloggen er skrevet i letforståeligt og tilgængeligt sprog, der øger motivationen hos forældre og andre fagfolk til at gå i gang med at danne sig en baggrundsviden om sanseintegration og dets afgørende betydning for børns trivsel, indlæring og sociale kompetencer.

Jeg vil derfor give en varm anbefaling til "Kropumulige unger" af Gudrun Gjesing. Jeg har læst bogen flere gange og søgt inspiration, når jeg var ved at gå "kold".

Her er hvad forlaget skriver: Det er både upraktisk og besværligt at være et barn, der er motorisk usikkert. Ikke kun for barnet selv, men også for dets omgivelser. Bogen bygger på aktuel viden og hverdagserfaringer med børn. Der er lagt vægt på praktiske konsekvenser tilpasset vor tid og kultur.


Forældre og fagfolk kan gennem denne bog få øget viden om mulige sammenhænge mellem krop, trivsel, udvikling og læring. Indføling og kvalificeret støtte er vigtig for at sikre, at børn, der er motorisk usikre, ikke mister lysten til at lege og lysten til at lære noget. For børnene vil da være i fare for at miste følelsen af selvværd og bliver måske i mere end én forstand kropumulige!

Du kan få bogen meget billigt her

Bøger skal købes på nettet! Køb dem på SAXO.com - klik her!