fredag den 6. august 2010

Tøj til for tidligt fødte børn

Mon det har sammenhæng?

Jeg har tænkt over det de sidste par dage. Mon mellemste søn kommer i kategorien med at være for tidligt født? Han er født i 37+2 og var meget sensitiv i starten med både indtryk og fordøjelse. Der skulle ikke mange indtryk til før end han blev urolig og havde et stort behov for at sove tæt skærmet op ad en af os.
I dag findes der mange muligheder for at klæde børn på i meget blødt bomuld og lækre sager. Da mellemste søn var spæd i 2001 var der slet ikke de samme tilgængelige muligheder for at finde blødt, lækkert tøj uden tungmetaller. Jeg kan huske, at ekspedienterne gloede åndssvagt på mig i butikkerne i byen, når jeg specifikt spurgte til dette, da jeg havde en fornemmelse af, at meget tøj var ubehageligt for mellemste søn i starten af hans levetid.

Min veninde har en lille pige født for tidligt i uge 36. Hun har haft stor glæde af nedenstående webshop. Gid jeg havde haft de samme muligheder for at kunne købe blødt tøj med specielt fokus på for tidligt fødte og sensitive børn, da deres nervesystem er sart og kan ikke tåle de mange sanseindtryk ubehageligt tøj giver.

Unik Kids, webshop til småbørnsfamilier med specielt fokus på for tidligt fødte børn.