søndag den 8. august 2010

Kronprinsesse Mary

Det er ved at være slut på søndagen. En dag med ufatteligt kedeligt, ruskende og regnfuldt nedbør hele dagen. Det startede i morges da vi stod op og det fortsatte hele dagen i dag. Der var ingen ophold i regnen i den del af Danmark jeg bor i. Koldt, ruskende og regnfuldt. Som så mange andre dage i maj. Her må jeg lige, som en sidebemærkning nævne, at denne maj måned har været den koldeste i 14 år. Brr...



Alligevel havde mine drenge trodset regnen sammen med nabodrengene og mødt op til en stafet arrangeret af Mary fonden og Red Barnet mod mobning. Der skulle løbes 1 km hver og jeg var spændt på mellemste søns reaktion på den udfordring i silende regnvejr, da kulde og vådt tøj er nogle stærke sanseindtryk jeg var i tvivl om han kunne håndtere uden et sammenbrud, men han sagde ikk´ et kny om det. Manden var med, da jeg blev hjemme med Mindstepigen som har været syg hele ugen. Vi skulle ellers have været med som heppekor, men det blev ikke i dette våde vejr.


Drengene og deres venner kom på en rigtig flot 4. plads, hvilket de var meget stolte af, da der var over 100 stafethold. De havde løbet godt til, så det var super godt gået. Den største oplevelse for mellemste søn var, at han efterfølgende skulle trykke Mary i hånden. Ja, jeg er ikke roaylist - overhovedet ikke, men mellemste søn var nu alligevel stolt af at have mødt en prinsesse. Manden fortalte i øvrigt, at sikkerheden var elendig. Han filmede hende helt tæt på og fik nogle meget gode nærbilleder.


Så det må siges at være gået rigtigt godt. Efterfølgende havde mellemste søn en legeaftale med en dreng fra skolen og ældste søn var sammen med nabodrengene resten af dagen. Nu er klokken mange. Her er stille, meget stille og jeg burde gå i seng. Det vil jeg gøre. Der er også en dag i morgen.