tirsdag den 24. maj 2011

Min sensitive søn og sorgen over farfar

I dag er det 3 måneder sin min sensitive søns farfar døde ret pludseligt. Det har været en opslidende og hård periode for min sensitive søn og resten af familien. Vi har alle været påvirkede på forskellig måde i forbindelse med min sensitive søn farfars død.
 Min mand har været ked af det i perioder og jeg har forsøgt at trøste alle efter bedste evne og tage mange snakke med min sensitive søn om sorg og de mange tårer han har grædt.

De sidste uger er det gået lidt fremad. Min sensitive søn har haft lyst til at have legeaftaler igen, trives bedre i skolen og går op i de ting en 9-årig dreng nu skal gøre i hans alder.

At være sensitiv som dreng har mange fordele, men også ulemper i forbindelse med bearbejdning af det første dødsfald i familien i mange år. Hans naturlige egenskaber som medfølelse, empati og følelsesmæssige åbenhed kan vække genklang i vores egne erindringer som voksne og på den måde oplever jeg at være i åben og ærlig kontakt med mine egne tidligere tab i livet. Min sensitive søn er ligefrem og spontan i sin sorg. Han kan pludselig græde og komme og få et knus og glide naturligt videre ind i sin hverdag igen.

Jeg tror,at vi er på rette vej. Jeg elsker ham så meget og håber at vi gør det rigtige for ham i denne svære tid for ham.